کابینت ماچوب
ماچوب، ارائه دهنده برترین خدمات و کیفیت در کوتاه ترین زمان

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

ترکیب سبک مدرن و کلاسیک نئوکلاسیک نامیده می شود. روش کار این کابینت به قرن هجدهم و نوزدهم در اروپا و کشورهای انگلستان و فرانسه باز می گردد. کابینت نئوکلاسیک دارای فرم بدنی کلاسیک با ویژگی های کابینت مدرن است.

در روش کلاسیک از تاج ها، کتیبه ها و سایر عناصر تزئینی استفاده می شود. اما طراحی کابینت های مدرن بسیار ساده و بسیار موثر است. سبک نئوکلاسیک سبکی با طرح های کم و محدود دارد و دارای ارتفاع و فضای بیشتری نسبت به کابینت سنتی است و شبیه به سبک مدرن است.

تفاوت بین کابینت مدرن و کلاسیک

کابینت کلاسیک

سبک کابینت کلاسیک دارای شکل کنده کاری شده و انواع کنده کاری است. این سبک فضایی قدیمی و اشرافی دارد. کابینت های کلاسیک دارای طول و ارتفاع کمتری نسبت به کابینت های مدرن هستند. در ساخت آن از چوب راش، افرا، گردو و بلوط استفاده شده است.

کابینت کلاسیک دارای تاج، ستون و عناصر نمایشگر است. تقارن در شکل و مجسمه از مهمترین عناصر این سبک کابینت است. کابینت های کلاسیک به دلیل طراحی شلوغی که دارند برای آشپزخانه هایی با فضای کافی مناسب هستند.

کابینت مدرن

سبک مدرن بر خلاف معمول طراحی ساده ای دارد و از مجسمه های فانتزی به دور است. شکل این کابینت ها صاف است و نور زیادی را نشان می دهد.

یکی از ویژگی های متمایز کننده این روش ارتفاع و عرض زیاد آن است. کابینت های مدرن در رنگ های متنوعی عرضه می شوند. طراحی این کابینت هایگلاس، ام دی اف و لامی گلاس می باشد. در برخی از کابینت ها از روکش چرمی نیز استفاده می کنند.

تفاوت بین کابینت نئوکلاسیک و ممبران

کابینت ممبران به شکل شلوغ و پر از منبت است. در واقع این کابینت از سبک اشرافی الهام گرفته شده است. به دلیل طراحی شلوغش برای آشپزخانه های بزرگ ایده آل است.

اگر به طرح های کلاسیک و سنتی علاقه دارید اما محیط آشپزخانه کوچکی دارید، سبک نئوکلاسیک انتخاب خوبی برای شماست. این کابینت ها با الهام از طراحی کلاسیک و در عین حال ساده، فضایی متفاوت را برای آشپزخانه شما ایجاد می کنند.

ویژگی ها و معایب کابینت نئوکلاسیک

دانستن مزایا و معایب می تواند به شما در درک بهتر کابینت ها کمک کند. این به شما امکان می دهد بهترین انتخاب را برای اتاق خود داشته باشید.

مزایای کابینت نئوکلاسیک

  • دارای شکل ساده، خطوط منحنی و دایره است. جزئیات و اشکال بسیار ظریف و ساده در آن به کار رفته است.
  • در رنگهای متنوعی موجود است. رنگ های رایج را می توان خاکستری و سفید یا ترکیبی از این دو نامید.
  • کابینت نئوکلاسیک دارای تقارن و هماهنگی است.
  • کابینت نئوکلاسیک به اندازه سبک مدرن است.

فقدان کابینت نئوکلاسیک

  1. کابینت نئوکلاسیک به اجسام تیز بسیار حساس است. بنابراین محافظت در برابر خط و خش روی آن وجود دارد.
  2. مغز کابینت نئوکلاسیک از ام دی اف ساخته شده است. اگر از رنگ مرغوب استفاده نشود به راحتی در معرض رطوبت و گرما قرار می گیرد.
  3. پوشش استفاده شده با کابینت نئوکلاسیک سبک است و ممکن است در طول زمان تغییر رنگ دهد. اما با انتخاب مناسب پوشش یا رنگ با کیفیت، این مشکل حل خواهد شد.

انواع مدلهای کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک با رنگ پلی اورتان

بدنه کابینت پلی اورتان از ام دی اف خام ساخته شده است. نمای بیرونی کار که ظاهر کار را مشخص می کند با رنگ های پوششی مانند پلی اورتان و پلی استر رنگ آمیزی شده است. حکاکی روی درب کابینت با استفاده از دستگاه CNC انجام می شود. این مدل کابینت قیمت ارزان تری دارد.

کابینت نئوکلاسیک سبک انزو

بدنه کابینت انزو از ام دی اف ساخته شده است. روکش این کابینت با دستگاه چاپ پرس می شود. قطر تخته های ام دی اف استفاده شده 25 میلی متر است که از کابینت های معمولی بزرگتر است.

سبک پست مدرن کابینت نئوکلاسیک

شکل قدیمی در کابینت های پست مدرن یافت نمی شود. پایه از mdf با قطر 16 میلی متر ساخته شده است. روکش کابینت پست مدرن ابتدا با پی وی سی پوشانده می شود و سپس رنگ می شود.

در انتخاب رنگ بندی کابینت های پست مدرن محدودیتی وجود ندارد و می توانید کابینت ها را مطابق با سلیقه خود سفارش دهید.

رنگ های کابینت نئوکلاسیک

عوامل متعددی در انتخاب رنگ کابینت تاثیر دارند. اندازه آشپزخانه و نور محیط را می توان گفت. از ام دی اف خام می توان برای رنگ و رنگ کابینت استفاده کرد.

کابینت نئوکلاسیک سبز

برای کابینت هم می توانید سبز سفارش دهید. ترکیب سبز با رنگ های روشن مانند سفید می تواند تاثیر زیادی بر محیط آشپزخانه شما داشته باشد.

کابینت نئوکلاسیک آبی

همانطور که گفته شد، می توانید کابینت نئوکلاسیک را در رنگ های تیره نیز انتخاب کنید. در واقع اگر انتخاب شما کابینت نئوکلاسیک با بدنه mdf و رنگ پلی اورتان باشد، هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ آشپزخانه خود نخواهید داشت.

کابینت نئوکلاسیک تیره

کابینت نئوکلاسیک معمولا در رنگ های روشن مانند سفید، خاکستری و کرم ساخته می شود. اما می توانید از رنگ های تیره مانند مشکی و آبی روشن نیز در کابینت استفاده کنید. می توانید رنگ شفاف برای سنگ کابینت را انتخاب کنید.

کابینت نئوکلاسیک سفید

یکی از محبوب ترین رنگ های کابینت نئوکلاسیک، سفید است. این رنگ فضای کوچک را بزرگتر نشان می دهد. همچنین رنگ سفید به دلیل انعکاس نور بیشتر، مناطق تاریک را روشن می کند.

رنگ سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در کابینت های پست مدرن است.

کابینت نئوکلاسیک کرم و قهوه ای

رنگ های گرم می توانند فضای دلپذیری را برای شما ایجاد کنند. رنگ کرم و نسکافه ای می تواند تاثیر زیادی در اتاق شما داشته باشد.

همانطور که اشاره کردیم کابینت های نئوکلاسیک از چوب یا روکش چوبی با بدنه mdf ساخته شده اند. استفاده از رنگ قهوه ای یا روکش چوب برای آشپزخانه فضای دلپذیری ایجاد می کند.

تفاوت بین کابینت نئوکلاسیک و مدرن

طراحی یک کابینت مدرن ساده است. گاهی اوقات از دستگیره های مغناطیسی استفاده می شود. با حذف عناصر تزیینی شکل بسیار ساده ای دارد و هیچ جزئیاتی در آن یافت نمی شود.

طرح کابینت نئوکلاسیک همان طراحی کابینت استاندارد را دارد. جزئیات تزئینی مانند تاج و ستون را می توان در آنجا یافت. شکل ستون، سر ستون و سایر اشیاء تزئینی کابینت نئوکلاسیک در ساده ترین شکل آن است.

عناصر مربوط به کابینت نئوکلاسیک

کابینت های کلاسیک دارای تزئیناتی مانند تاج، سرستون، ستون و گل و کتیبه هستند. اما کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک ظاهری شبیه به سبک مدرن دارد. در کابینت نئوکلاسیک، با حذف یا ساده کردن جزئیات، ظاهری مدرن به خود می گیرد.

درب کابینت نئوکلاسیک

درب کابینت یکی از عناصر کلیدی است. درب کابینت کمک زیادی به نظم بخشیدن به فضا می کند. کابینت نئوکلاسیک از درهای شیشه ای در قسمتی از کابینت استفاده می کند. به این قسمت ویترین می گویند.

دستگیره کابینت نئوکلاسیک

دسته کابینت نئوکلاسیک معمولا ساده است. آنها اغلب مانند نقاط یا خطوط هستند. دسته ها نیز از استیل و سرامیک ساخته شده اند.

تاج کابینت نئوکلاسیک

برای تمیز کردن کار و همچنین زیبایی آن از تاج و پاخور استفاده می شود. تفاوت این اجزا با یک کابینت استاندارد طراحی ساده آن است.

جزیره کابینت نئوکلاسیک

از این قسمت می توانید به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده کنید. در برخی موارد استفاده از جزیره با نصب شیر آب و سینک متفاوت است.

کاور هود

کاور سر کمک زیادی به نظم بخشیدن به فضا و آشپزخانه شما می کند. در سبک مدرن، استفاده از پوشش هودر کمتر رایج است. اما به روش معمول و نئوکلاسیک از آن استفاده می شود.

منبع: کابینت نئوکلاسیک

درباره وبلاگ

طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک، سرویس خواب، سیسمونی، ست تی وی، درب‌های ممبران و پرس وکیوم، اجرای غرفه‌های نمایشگاهی، اجرای دکوراسیون‌های اداری، تجاری و مسکونی از جمله فعالیت‌های مجموعه می‌باشد.این مجموعه مجری بسیاری از نمایشگاه‌داران و سازمان‌ها از جمله نزاجا، سازمان آب و فاضلاب، مهندسین مشاور معمار نوین، شرکت کوزو و … می‌باشد.