کابینت ماچوب
ماچوب، ارائه دهنده برترین خدمات و کیفیت در کوتاه ترین زمان

قیمت کابینت آشپزخانه متری چند است؟

قیمت کابینت آشپزخانه متری چند از سوالات متداول مردم در مسیر خرید کابینت آشپزخانه هستند. پاسخ به این سوال آسان نیست. البته کابینت آشپزخانه انواع مختلفی دارد، بنابراین قیمت ها نیز متفاوت است. این نوسان قیمت به دلیل جنس روکش های استفاده شده، کیفیت این صندلی ها، کیفیت ساختار کابینت و جنس روکش های به کار رفته است.

قیمت کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک شامل کابینت های چوبی کلاسیک، کابینت های ممبران کلاسیک و کابینت های روکش چوب کلاسیک می باشد. امروزه با توجه به گرانی چوب از ورق های روکش چوبی برای کاهش هزینه ها استفاده می شود. هسته این ورق ها از ام دی اف پوشیده شده با روکشی از مواد طبیعی ساخته شده است.

همانطور که گفتیم نوع روکشی که انتخاب می کنید، میزان کار کابینت کلاسیک و جنس اکسسوری ها در قیمت نهایی کابینت شما موثر است. قیمت کابینت کلاسیک به مواد مورد استفاده، کیفیت ساختار و میزان کار در کابینت بستگی دارد.

قیمت کابینت آشپزخانه تمام چوب

کابینت تماما چوب طبیعی، از چوب هایی مانند راش، گردو و افرا ساخته شده است. به یاد داشته باشید که کابینت های چوبی از دیرباز یکی از گران ترین انواع کابینت بوده اند. این سبک کابینت در برابر صدا، گرما و حرارت فوق العاده مقاوم است و برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک مناسب است. قیمت ها متفاوت است زیرا قیمت انواع چوب و جزئیات تمام کابینت های چوبی متفاوت است.

قیمت کابینت ممبران

کابینت های ممبران یا وکیوم یکی از محبوب ترین کابینت ها هستند.

عوامل تعیین کننده قیمت کابینت ممبران:

  • مواد ورق MDF مورد استفاده برای بدنه (Kastamonu یا Banachai)
  • طراحی و حکاکی درب، ستون، تاج و ....
  • کیفیت و جنس روکش پی وی سی مورد استفاده برای بدنه کابینت ام دی اف
  • چسب مورد استفاده برای چسباندن روکش PVC

قیمت کابینت مدرن

بدنه کابینت مدرن از ام دی اف با روکش ملامینه سفید ساخته شده است. درها معمولا از ورق ام دی اف مات یا براق ساخته می شوند. کابینت های مدرن بر اساس جنس در طبقه بندی می شوند

در کابینت های مدرن از سادگی و یراق آلات کاربردی برای حفظ سادگی استفاده می شود. به عنوان مثال، دستگیره های پنهان یا لمسی درب برای حفظ سادگی استفاده می شود. برای کاربردی تر شدن فضای داخل کابینت از سوپر قفسه ها و موارد مشابه استفاده می شود.

قیمت کابینت هایگلس

کابینت های گلاس ارزان تر از کابینت های ممبران و چوبی هستند. این نوع کابینت به دلیل سادگی با سایر اجزای آشپزخانه به راحتی قابل تنظیم است. مزیت دیگر این است که کابینت به راحتی تمیز می شود و پوشش براق آن نور را منعکس می کند. انعکاس نور فضا را بزرگتر و زیباتر جلوه می دهد.

این ورق ها از نظر کیفیت متفاوت هستند و توسط برندهای مختلف تولید می شوند. بنابراین متریال لایه های گلاس به کار رفته در کابینت می تواند کابینت را گران یا ارزان تر کند. انواع مختلفی از این روکش های براق در بازار وجود دارد که نوع ترک و ایرانی آن بیشتر رایج است.

قیمت کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف به دلیل قیمت مناسب، استحکام جنس و رنگ های متنوع پوشش یکی از پرطرفدارترین کابینت ها می باشد. پیدا کردن رنگ و طرح مناسب برای فضای خود را برای شما آسان کنید.

البته لازم به ذکر است که ام دی اف نیز مانند سایر محصولات چوبی به عواملی مانند رطوبت و مواد شوینده حساس است. اما به دلیل مقاومت عالی لایه ملامینه می توان سطح را به راحتی با دستمال مرطوب تمیز کرد.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک بسیار شبیه به کابینت های کلاسیک هستند، اما نسخه مدرن تری از کابینت های کلاسیک با طراحی ساده تر و مینیمال هستند. کابینت های انزو، پلی اورتان و پست مدرن در این دسته قرار می گیرند.کابینت های نئوکلاسیک بیشتر از کابینت های مدرن از نظر مدل ها و رنگ های مختلف قابل شخصی سازی هستند. کابینت های نئوکلاسیک از ام دی اف خام روکش شده با رنگ پلی اورتان استفاده می کنند، بنابراین قیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک از کابینت ام دی اف و هایگلاس بیشتر است.

چگونه قیمت کابینت را محاسبه کنیم؟

قیمت به عنوان طول کابینت 1 متر مشخص شده است. کابینت ها شامل 1 متر کابینت های زمینی و کابینت های دیواری می باشد.

متر از ابتدا تا انتهای کابینت به صورت عمودی اندازه گیری می شود. البته کل کار اندازه گیری شده دارای ابعاد استاندارد (عمق و ارتفاع) می باشد. پس از اندازه گیری سطح کف یخچال و ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، گاز مبله و کمدها باید از سطح زمین کسر شود.

روش محاسبه قیمت کابینت

هنگام محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه باید به چهار فاکتور دقت کنید: اندازه گیری و مساحت صحیح، طراحی کابینت، قیمت پایه کابینت، هزینه نصب و لوازم جانبی.

دانستن هزینه تقریباً در مدیریت هزینه ما مفید است، بنابراین ما سعی خواهیم کرد با توضیح عوامل تأثیرگذار به شما در تخمین آشپزخانه قیمت کابینت خود کمک کنیم.

لوازم و شرایط یک متر کابینت

  • یونیت کابینت زمینی 1 متری و کابینت هوایی 1 متری
  • رویه کابینت شرکتی 1 متری
  • درب واحد
  • تاج 1 متری، زیر نور، پا
  • لوازم جانبی برای تمامی شرکت ها
  • دستگیره، لولا، پمپ یا جک ساعت، ریل، پایه، پایه

قیمت کابینت دیواری

عمق 30 سانتی متر و ارتفاع 70 سانتی متر است. در فضایی با ارتفاع سقف بیش از 240 سانتی متر ارتفاع کمد دیواری 90 سانتی متر، تعداد طبقات کابینت با ارتفاع 90 به سه طبقه تقسیم می شود و روش محاسبه به شرح زیر است. 60% از قیمت کابینت زمینی.

قیمت کابینت آشپزخانه زمینی

ارتفاع استاندارد بدنه کابینت زمینی 72 سانتی متر است که با صفحه رویی شرکت (32 میلی متر) و پایه (14 سانتی متر) به 90 سانتی متر می رسد.

قیمت کابینت آشپزخانه کمدی

کابینت ایستاده ای که از زمین شروع می شود و با کابینت هوا همسطح است، کابینت کمدی نامیده می شود. قیمت آن سه برابر کابینت زمینی (یعنی 180 درصد) محاسبه می شود.

قیمت کابینت ویترین

کمد دیواری دو برابر کمد دیواری (یعنی 80 درصد) و کمد زمینی دو برابر کابینت زمینی (یعنی 120 درصد) محاسبه می شود.

قیمت کابینت آشپزخانه نیمه کمدی

کابینت های نیمه کمدی معمولاً حدود 130-150 سانتی متر ارتفاع دارند و دو برابر (یعنی 120٪) کابینت های زمینی محاسبه می شوند.

قیمت درب نما کابینت

کناره های بدنه سفید کابینت یا لبه های ردیف کابینت هایی که تا حدی نمایان می شوند باید با ام دی اف همرنگی که مشتری برای زیبایی کار انتخاب کرده پوشانده شود. به آن درب نما می گویند.

قیمت کابینت آشپزخانه جزیره

آشپزخانه به سبک مدرن بخشی بسیار کاربردی به نام جزیره دارد. برخی از طراحان آشپزخانه بسته به اینکه سینک در جزیره باشد، میز ناهارخوری را روی یک جزیره روباز یا پیشخوان نصب می کنند. پیشخوان ها و جزیره ها از مواد مختلفی ساخته می شوند و متنوع و کاملاً به سلیقه کارفرما بستگی دارند. کابینت های کفی که به دیوار متصل نیستند، کابینت جزیره ای نامیده می شوند. نحوه محاسبه آنها 1.5 برابر (یعنی 90 درصد) کابینت کف است.

دستگیره و یراق آلات کابینت آشپزخانه

لوازم جانبی مورد استفاده در کابینت آشپزخانه شامل لولاهای ساده، جک های پمپ، ریل های توپ، دسته های معمولی یا آهنربا می باشد. قیمت این یراق آلات بسته به کیفیت، جنس و برند متفاوت است.

منبع: قیمت کابینت آشپزخانه

درباره وبلاگ

طراحی، تولید و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک، سرویس خواب، سیسمونی، ست تی وی، درب‌های ممبران و پرس وکیوم، اجرای غرفه‌های نمایشگاهی، اجرای دکوراسیون‌های اداری، تجاری و مسکونی از جمله فعالیت‌های مجموعه می‌باشد.این مجموعه مجری بسیاری از نمایشگاه‌داران و سازمان‌ها از جمله نزاجا، سازمان آب و فاضلاب، مهندسین مشاور معمار نوین، شرکت کوزو و … می‌باشد.